FasFas arşivleri - Bavulumdaki Hikaye

Fas

Fas Günlükleri:1,2,3.Gün: Marakeş Gezilecek Yerler

marakeş gezilecek yerler

Avrupa’nın beni heyecanlandırmadığını fark ettiğimden beri yeni kültürler görme arayışına girmiştim. Farklı bir kıtada, farklı bir kültür görmek istiyordum. Son zamanlarda sosyal medyada gördüğüm fotoğraflar sayesinde Fas’a gitmeye karar verdim. Fas, daha önce gördüğüm şehirlerden oldukça farklı. Şehri, daha doğrusu ülkenin genelini anlatıcak kelimeler kaos ve keşmekeş. İstanbul yorucu bir şehir derken, gelin de Marakeş’i görün. Bu söylediklerim sizin gitmenize engel olmak için değil aksine bir …

Fas Günlükleri 4.Gün:Marakeş’ten Sahara Çölü’ne Gidiş

marakeşten sahara çölüne gidiş

Marakeş’te geçirdiğimiz rüya gibi üç gün sonunda rotamızı Merzouga’ya yani Sahra Çölü’nden önceki tek yerleşim yeri olan Merzouga şehrine çevirdik. Sabah çok erken saatlerde Marakeş’deki arabamızı park ettiğimiz otoparktan aldık ki şehir trafiğinden kolayca kurtulabilelim diye. Ayrıca Marakeş- Merzouga arası yaklaşık 560 km. Yollardaki hız sınırı, kimi zaman tek şerit oluşu ve yolların bozukluğunu düşünürseniz Fas gibi bir ülke için çok zorlu bir yolculuk sizi …

Fas Günlükleri 5.Gün: Sahara Çölünde Konaklama

sahara çölünde konaklama

Marakeş’ten Sahara Çölü’ne giderken yol üstünde bir şehirde konaklamayıp (büyük bir hata yaptık) 12 saatlik bir araba yolculuğu ile gece yarısı Merzouga’ya vardığımızda artık bitip tükenmiştik. Otelimiz Kanz Erremal’a vardığımız gibi soluğu yatakta aldık. Sabah uyandığımızda pencereden baktığımızda gözlerimize inanamıyorduk. Uçsuz bucaksız kum tepecikleri, deve kervanı, geleneksel kıyafetleri içinde Berberiler hepsi bir rüya gibiydi. Aslında bu otel hijyen koşulları, sahiplerinin kaba oluşu, gibi tavsiye edemeyeceğim …

Fas Günlükleri 6 ve 7.Gün: Fes Gezilecek Yerler

fes gezilecek yerler

Çölde yaşadığım unutulmaz geceden sonra öğleye doğru kamp çalışanları tekrar bizi aracımızı bıraktığımız yere getirdiler. Uzun bir yolculuk bizi bekliyordu. Sahara Çölü ile Fes arası 470 km. Fas’taki yolların kalitesi düşünüldüğünde ortalama 7 saatlik bir yolumuz vardı. Çölden Fes’e doğru gittikçe yoldaki çöl ikliminden uzaklaşıp yeşille az da olsa buluşuyorsunuz. Fes’e giderken akşam üzeri  yol üzerindeki İfrane’den geçerken bir anda ülkenin iklim, mimari, insan profili …